چرا سئو برای وب سایت شما مهم است؟
احتمالاً صدها بار شنیده اید که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک ابزار کلیدی بازاریابی دیجیتال است. اما آیا می دانید سئو چگونه کار می کند؟ حتی اگر ایده ای کلی از آنچه در بر دارد داشته باشید، ممکن است این فرآیند پیچیده و چند وجهی را به خوبی درک نکنید.
سئو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. برای درک اینکه چرا سئو بسیار مهم است، باید بدانید سئو چیست و چگونه کار می کند. سئو مهم است زیرا باعث می شود وب سایت شما بیشتر دیده شود، ترافیک بیشتری دریافت کند و شانس بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری به شما می دهد. ابزارهای سئو را که می توانید برای رتبه بندی بالاترین رتبه ممکن استفاده کنید.
سئو چیست؟
سئو روشی برای استفاده از نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و بهتر به وب سایت شما است. هنگامی که شخصی به دنبال عبارتی در زمینه کاری شما میگردد، رتبه بالاتر باعث میشود برند شما در فضای آنلاین بیشتر دیده شود. این به شما شانس بیشتری برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان پولی می دهد. وقتی یک سئوی مناسب انجام دهید، می تواند به برند شما کمک کند تا به عنوان یک شرکت قابل اعتماد برجسته تبدیل شوید و تجربه کاربر را با برند و وب سایت شما بهبود بخشد.
چرا سئو مهم است؟
سئو مهم است زیرا:
با توجه به نمودار زیر، اکثر افرادی که از موتورهای جستجو استفاده می کنند (بیش از ۷۰٪) به احتمال زیاد روی یکی از ۵ نتیجه برتر (SERPS) کلیک می کنند. برای استفاده از این مزیت و ترغیب مردم به بازدید از وب سایت یا خرید از فروشگاه آنلاین شما، وب سایت شما باید نزدیک به بالا باشد.
– سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست. شیوه های خوب سئو یک وب سایت را برای کاربران بهتر و استفاده را آسان تر می کند.
– کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و اگر یک وب سایت در رتبه های برتر برای کلمات کلیدی مورد نظر کاربر قرار بگیرد، قابلیت اطمینان آن افزایش می یابد.
– سئو یک راه خوب برای ترغیب افراد به صحبت در مورد وب سایت شما است. افرادی که وب سایت شما را از طریق گوگل یا بینگ پیدا می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر و سایر سایت های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.
– سئو برای اجرای خوب یک وب سایت مهم است. سئو می تواند به وب سایت هایی با بیش از یک نویسنده به طور مستقیم و غیر مستقیم کمک کند.
-مزیت مستقیم آنها افزایش ترافیک ارگانیک است و منفعت غیرمستقیم آنها داشتن یک چارچوب (چک لیست) مشترک برای استفاده قبل از قرار دادن محتوا در سایت است.
– سئو می تواند به شما برتری نسبت به رقبایتان بدهد. اگر دو وب سایت یک چیز را بفروشند، وب سایتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده است، احتمال بیشتری دارد که بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد و فروش بیشتری داشته باشد.
مخاطب هدف
همانطور که گفتیم، افرادی که شما را در گوگل جستجو می کنند احتمالا شما را پیدا خواهند کرد. با استفاده از سئو برای تمرکز بر کلمات کلیدی خاص، می توانید مخاطبان خود را هدف قرار دهید و مشتریان واقعی را جذب کنید. به عنوان مثال، شما یک فروشگاه اینترنتی دارید که لباس های سازگار با محیط زیست می فروشد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با سبک زندگی بدون اتلاف می تواند مخاطبانی را جذب کند که احتمالا برای اطلاعات بیشتر به صفحه شما باز خواهند گشت.
شناخت مردم از برند شما همچنین به معنای دنبال کردن مشتریان مناسب و ایجاد گروهی از افراد است که برای محصولات و خدمات خاص به صفحه شما می آیند. و احتمالاً به صفحه شما بازخواهند گشت تا اطلاعات بیشتری کسب کنند و چیزهایی را که نیاز دارند از شما بخرند. با استراتژی سئوی مناسب، می توانید شخصیت خریدار خود را هدف قرار دهید و در طول زمان کسب و کار خود را توسعه دهید.
رتبه بندی و دیده شدن
هنگام جستجوی آنلاین یک سرویس یا محصول، کاربران به احتمال زیاد یکی از پنج پیشنهاد برتر موتور جستجو را انتخاب می کنند. سئو به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و دید آنلاین خود را افزایش دهید، که این احتمال را افزایش می دهد که مشتریان بالقوه از وب سایت شما بازدید کنند و تبدیل شوند.
ترافیک وب سایت
اگر مشتریان بالقوه نتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، فرصت های فروش از بین می روند. سئو به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید، بنابراین صفحه شما روزانه بازدیدکنندگان بیشتری دارد. این منجر به فروش بیشتر می شود زیرا هر چه افراد مرتبط بیشتری سایت شما را ببینند، احتمال بیشتری دارد که بتوانید به آنها بفروشید.
قابل اعتماد شدن سایت شما
هرچه امتیاز سئوی شما بهتر باشد، در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ بالاتر ظاهر خواهید شد. همه برندها میخواهند در گوگل رتبه بالاتری کسب کنند زیرا این کار باعث میشود بیشتر دیده شوند، اما مزیت دیگر این است که با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد میکند. کاربران تمایل دارند به پیشنهاداتی که یک موتور جستجو ارائه می دهد اعتماد کنند، بنابراین اگر محصول یا خدمات شما برای کلمات کلیدی مورد نظر کاربر رتبه بالاتری داشته باشد، کاربر فکر می کند که محصول یا خدمات شما قابل اعتماد است.
تجربه ی کاربر
یک وب سایت بهینه شده مشخص می کند که چه محصول یا خدماتی ارائه می شود، چگونه می توان آن را دریافت کرد و به هر سؤالی که ممکن است پیش بیاید پاسخ می دهد. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت های ساخته شده بر اساس تجربه کاربر دریافت کنند. اگر پیدا کردن مسیر سایت شما برای افراد سخت باشد، احتمالاً موتورهای جستجو نیز همین مشکل را دارند.
رشد سایت
سئو برای رشد برند شما ضروری است، بدون شک. همانطور که قبلاً گفتیم، اگر در یک موتور جستجو برای کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بالاتری کسب کنید، سایت شما ترافیک ارگانیک (رایگان) بیشتری خواهد داشت. این تمام چیزی است که در آن وجود دارد.
یک وب سایت که به خوبی بهینه شده باشد، احتمال بیشتری دارد که بازدیدکنندگان بیشتری جذب کند و فروش را افزایش دهد. افرادی که وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا می کنند، احتمالاً نام تجاری شما را در سایر سایت های رسانه اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک می گذارند.
عناصر اصلی سئو چیست؟
کلید واژه ها
اگرچه کلمات کلیدی تنها چیزی نیستند که در مورد سئو مهم هستند، اما همچنان برای رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو مهم هستند. وقتی در مورد کلمات کلیدی صحبت می کنیم، در مورد کلمات کلیدی و عبارات خاصی صحبت می کنیم که افراد ممکن است برای جستجوی پاسخ های آنلاین از آنها استفاده کنند.
یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وبسایت و محتوای شما به تحقیق زیادی نیاز دارد، و مهم است که به نقطه شیرین رتبهبندی با حجم بالا و رقابت کم توجه کنید.
محتوا
اگر می خواهید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و آنها را درگیر کنید، آنچه می نویسید و در وب سایت خود ارسال می کنید مهم است. فرض کنید شما یک تجارت پنجره مانند ABC را اداره می کنید. در این صورت، ما مجموعهای از وبلاگها را در مورد انواع مختلف پنجرهها، از روشهای مدرن پنجره تا اتوماسیون خانه هوشمند از طریق پردههای موتوری و غیره، پیشنهاد میکنیم تا مشخصات خود را در این زمینه بالا ببرید.
بنابراین، هنگامی که شخصی در منطقه شما به دنبال پاسخی برای یک سوال در مورد یک نوع درمان پنجره است، وبلاگ شما ظاهر می شود. سئو به شما این امکان را می دهد که با دادن اطلاعات مفیدی که به دنبال مشتری هستند، گفتگو را با یک مشتری احتمالی شروع کنید.
نتیجه:
سرمایه گذاری روی یک تیم توسعه خوب و استراتژی های سئو دو مهم ترین کاری است که می توانید برای ایجاد یک وب سایت قوی و موفق انجام دهید. اما سئو به دلیل دیگری نیز مهم است. مردم در چند سال گذشته بیشتر وقت خود را آنلاین سپری کرده اند. سوالات آنها نشان می دهد که مشتریان به جای اینکه فقط یک محصول را به آنها بفروشند، به احتمال زیاد از کسب و کاری که اطلاعات مفیدی به آنها می دهد خرید می کنند. بنابراین، حتی اگر زمان می برد، محتوای واقعی را پیدا کنید و وب سایت خود را بهبود ببخشید تا مخاطبان شما بتوانند آن را پیدا کنند.